neděle 3. října 2010

Fire! Exclamation Mark!


S jakým klidem se v Anglii zápasí s požárem se můžete dozvědět na videu níže.

Tady je rychlý přepis pro nemluvící anglicky, ať víte, co je na tom tak směšné!
----------------------------------------------------------
Ohh! Čtyři, teda pět, chci říci Hoří !!!
Tak se podíváme, co tady máme.
"Stůjte vzpřímeně" - a teď to nemůžu přečíst. Jsem to ale blbec.
Ok, vyjměte bezpečnostní kolík.
Žena prochází: nedívej se mi do očí!
Hoří.. hoří... ne?
Namiřte na zdroj ohně...
Ah, jak typické! Kde to bylo vyrobeno? aha... eeeeh... tak já to dám ke zbytku ohně.
01153.. no .. 0199 .. 011899 .... 3 !
Halo, je to Tísňové volání? Do které země jsem se dovolal? haló, haló.. ?
Už vím:
Předmět: Hoří. Vážený pane/paní, píši Vám abych vám ohlásil požár, který vypuknul v prostorech... ne, to je příliš formální.
Vážený pane/paní, hoří, vykřičník, hoří, vykřičník, pomozte mi, vykřičník. 123 Callendon Road.

Těším se na slyšenou, s pozdravem
Maurice Moss.
----------------------------------------------------------------------





V den druhý (01.10.10), tedy v den mého nástupu do práce se mělo konat požární školení. Jelikož vím, jak školení probíhají, myslel jsem si, že mi řeknou asi něco na tento způsob: "Tak tady je východ, tady je další. Kdyby něco hořelo, zmáčkni toto a zavoláš na hasiče. Ale to stejně nebude hořet...".

Vůbec! Ani náhodou! Jelikož jsem měl nástup už na 8. hodinu, první jsem si prohlédl tzv. Back Office, slovníkem přeloženo jako Oddělení k dokumentaci a vypořádání, já bych to ovšem nazval jako sekce Vedení podniku nebo jednoduše kanceláře. Vyplnil jsem nějaké dokumenty, Anne Winter (Human Resources ~ personalistka) si okopírovala pas a občanku a pak jsem byl předán Tamu. Tam (nemyslím si, že to píši zcela správně, jen nevím, jak to jméno napsat lépe) je Skot a tak mluví trošku jinak. Už si pomalu zvykám, ale musím dávat větší pozor. Ten mě trochu ukázal hotel v podzemí, provedl mě a šli jsme na "kapatý" nebol cup of tea.

Dostali jsme se až do Beaconsfield Suite a Gerrards Suite, myslel jsem si, že si stále prohlížíme hotel, ale najednou někdo přiběhl, že se na nás čeká. Vpadli jsme do zasedačky, projektor, chlápek v uniformě a na bílé košili logo firmy, v zasedačce asi 9 lidí, některé jsem z nich zahlédnul, některé ne.

Jak jsem vnímal požární školení od Fire Training Academy si můžete přečíst v lehce recenzovaném deníku:

Odkaz na web Fire Academy Training: http://www.firetrainingacademy.co.uk/


Školení se konalo v Gerrards Suite (myslím,…) a probíhalo tak, že se sešlo asi 9 lidí (včetně šéfa; o tom, že je to náš šéf, jsem se dověděl vlastně… asi v 1.30 když jsem se motal kolem recepce po školení). Všichni tito lidé jsou školení z důvodů toho, že kdyby hořelo (a taky že už tu hořelo…), mají na starosti evakuaci. V tom momentě mi došlo, jakou odpovědnost dostávám (vzhledem k minimálnímu platu) a asi i díky tomu jsem byl celkem motivován a dával pozor celou dobu. Nejsem moc zvyklý někoho poslouchat od 9 hodin prakticky až do 12:40, takže jsem byl rád, když se skončilo a mohl jsem vypnout.

Školení bylo naprosto úžasné. V životě jsem nebyl na lepším školení, a to tvrdím s čistým svědomím. Školil nás nějaký pan Dave, který měl košili s logem firmy (Fire Training Academy), prezentace v PowerPointu byla samozřejmě také s logem. Mluvil rychle, k věci, srozumitelně. 

Prezentace byla všestranně koncipována, takže se prošly všechny stránky nebezpečí ohně. Vznik a důvody vzniku požáru, legislativa, typy hasicích přístrojů, videa v prezentaci na kterých byly demonstrovány celkem otřesné případy požárů, které zajisté vedly k udržení pozornosti a celé prezentaci dodaly na vážnosti. První video byl vznik požádu na stadionu v Anglii (1985), na jednom z dalších videí byl ukázaný požár včetně vzniku na diskotéce, kde uhořelo asi 110 lidí. Vznik požáru od televize, vánočního stromečku anebo „back draught“ neboli zpětný tah, kdy se při náhlém vniku kyslíku k požáru udělá pěkná vlna – prostě výbuch. 

Toto školení bylo asi po 2x 60 minutách přerušeno praktickou zkouškou, kde si mohli nezkušení – jako já – vzít do ruky hasičák a uhasit ohýnek. Řeknu vám, je to blbý pocit, když hasičák dojde a plamen ne a ne zhasnout. Ne že by to bylo něco těžkého, … ale dokud si člověk něco neosahá, tak to neumí. Školení bylo zakončené vyplněním dotazníku (ostatně jak by každá akce měla končit), z kuchyně poslali Tortilla wrap (prostě palačinka na slano), v jedné bylo kuřecí maso + příslušenství, v druhé koktejl z garnátů nebo to druhé, jak nevím jak se to jmenuje ani v češtině ani v angličtině. Yami yami. 

Po plavání jsem přišel na to slovo – krevety :)

Žádné komentáře:

Okomentovat